|
History |
Federation |
Results |
Players |
Games |
Photos |
|
|
|
Tartalomjegyzék
V. A TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
VIII. A SZÖVETSÉG ELNÖKSÉGE 10
IX. A SZÖVETSÉG BIZOTTSÁGAI 12
X. A SZÖVETSÉG TISZTSÉGVISELŐI 13
XI. A SZÖVETSÉG GAZDÁLKODÁSA ÉS VAGYONA 14
XII. REGIONÁLIS SZÖVETSÉGEK 15
XIII. A SZÖVETSÉG MEGSZŰNÉSE 15
1. §
(1) A Magyar Asztali Jégkorong Szövetség (a továbbiakban: Szövetség) a Magyar Köztársaság területén működő területi, megyei és helyi asztali jégkorong szövetségek, az asztali jégkorong sportággal foglalkozó sportegyesületek, szakosztályok tevékenységét összehangoló, munkájukat segítő és támogató, az asztali jégkorongozást irányító önkormányzati elv alapján működő jogi személyiséggel rendelkező szervezet. A Szövetség az 1989 évi II. törvény alapján társadalmi szervezetek szövetségeként működik, figyelemmel a 2000. évi CXLV. Sporttörvény 2001. júliusában módosított változatára és az 1997. Évi CLVI. Közhasznú Szervezetekről szóló törvényre.
(2) A Szövetség jogi személy.
2. §
(1) A Szövetség neve: Magyar Asztali Jégkorong Szövetség
(2) Rövidített neve: MAJSZ
(3) A Szövetség angol neve és rövidítése: Hungarian Table Hockey Federation (HTHF)
(4) A Szövetség székhelye: 2120 Dunakeszi, Iskola u. 7.
(5) Az alapítás éve: 2001.
3. §
(1) A Szövetség címere: Fekete színnel kitöltött karikában (jégkorongban) stilizált, kissé szögletes formájú asztali jégkorongos bábu látható. A meze piros, arca és ütője fehér, a sisakja, nadrágja és korcsolyája zöld. Az ütő tollán “2001.” felirat, a bábu mellett az ütő felett 3 sorban “Magyar” “Asztali Jégkorong” “Szövetség” felirat a magyar zászló színeinek sorrendjében, a mezen a nemzetközi rövidítés “HTHF” olvasható
(2) A Szövetség bélyegzője: kör alakú bélyegző, a felső ívében “Magyar Asztali Jégkorong Szövetség” felirattal, az alsó ívében “Hungarian Table Hockey Federation” felirattal, közepében a Szövetség címerében látható figura körvonalas sziluettjével és a figura mezén a magyar címerrel.
(3) A Szövetség zászlaja: piros –fehér –zöld trikolór közepében a Szövetség címerével.
5. §
(1) A Szövetség a Magyar Köztársaságban irányítja, szervezi és ellenőrzi az asztali jégkorong sportágban folyó tevékenységet a versenysport, az iskolai és diáksport, a fogyatékosok sportja, a szenior sport valamint a szabadidősport területén. Népszerűsíti az asztali jégkorongozást, képviseli a sportág és tagjai érdekeit.
(2) A Szövetség ápolja és fejleszti kapcsolatait, valamint együttműködik a nemzeti és nemzetközi asztali jégkorong szövetségekkel és szervezetekkel.
(3) A Szövetség hozzájárul a sportág színvonalának emeléséhez, társadalmi elfogadtatásához, az utánpótlás fejlesztéséhez.
6. §
(3) A Szövetség a tagjai számára biztosított szolgáltatásokat meghatározott feltételek teljesítése mellett a tagokon kívül más is igénybe veheti. A Szövetség működéséről, szolgáltatásai igénybevételének módjáról a rendezvények helyéről és idejéről valamint az azokon történő részvétel lehetőségéről a Szövetség saját székhelyén kihelyezett hirdetőtábláján illetve saját Internetes honlapján nyújt térítésmentes tájékoztatást.
(4) A Szövetség működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba a Szövetség székhelyén, az ott megjelölt időpontokban bárki betekinthet, arról saját költségére másolatokat készíthet, feltéve, hogy nem sért jogot és nem jár súlyos érdeksérelemmel.
1. A Szövetség tagjai:
8. §
A Szövetség rendes tagjai
A Szövetségnek rendes tagja lehet minden olyan jogi személyiséggel rendelkező társadalmi szervezet, amely az asztali jégkorong sportágban tevékenységet folytat, feltéve, hogy a Szövetség Alapszabályát elfogadja, ismeri és betartja hatályos szabályzóit, részt vesz célkitűzéseinek és feladatainak megvalósításában, továbbá eleget tesz jelen alapszabályban megfogalmazott kötelezettségeinek.
A Szövetség tiszteletbeli és pártoló tagja
A Szövetség tiszteletbeli és pártoló tagjaivá azok a személyek választhatók, akik kimagasló tevékenységükkel, szakmai hozzáértésükkel erkölcsi és anyagi támogatásukkal a Szövetség célkitűzéseinek, feladatainak megvalósítását és ezáltal magát az asztali jégkorong sportágat hosszú időn keresztül eredményesen segítették.
V. A TAGOK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
10. §
A rendes tagok joga és kötelezettsége
(1) A Szövetség rendes tagjának jogai:
(2)A Szövetség rendes tagjának kötelezettségei:
A tiszteletbeli és pártoló tagok jogai és kötelezettségei
(1) A tiszteletbeli és pártoló tag jogai:
(2) A tiszteletbeli és pártoló tag kötelezettségei:
12.§
(1) A Szövetség szervezeti felépítése:
(1) A Szövetség legfelsőbb döntéshozó szerve a közgyűlés, amely a tagszervezetek választott képviselőiből áll.
(2) A Szövetség közgyűlése nyilvános.
(3) A Szövetség rendes közgyűlését évente kell összehívni.
(4) A közgyűlés időpontját a Szövetség elnökségének legalább egy hónappal korábban meg kell állapítania és annak helyéről, pontos idejéről, tervezett napirendjéről és a közgyűléshez beterjesztett beadványokról, javaslatokról a Szövetség tagjait, a Számvizsgáló Bizottság elnökét és a közgyűlésen részvételre jogosultakat írásbeli meghívó formájában értesítenie kell.
(5) Egyéb, a sajtóban közzétett értesítés nem tekinthető hivatalos értesítésnek.
(6) A közgyűlésre a Szövetség elnöksége a részvételre jogosultakon kívül mást is meghívhat.
14. §
A közgyűlés szavazati joggal rendelkező tagjai
A közgyűlés határozatképessége
(1) A közgyűlés határozatképes, ha a tagszervezetek képviselőinek több mint a fele jelen van.
(2) Ha a közgyűlés az eredeti időpontjától számított egy órán belül nem válik határozatképessé, a közgyűlést el kell halasztani és harminc napon belül ismételten össze kell hívni. Az így összehívott közgyűlés csak akkor jogszerű, ha a tagok összehívásának ez a módja szerepelt a határozatképtelen közgyűlés meghívójának eredeti szövegében.
(3) Az ismételten összehívott közgyűlés az eredeti napirendre felvett kérdésekben a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, ha a jelenlevők száma eléri a részvételre jogosultak 10 %-át.
(1) A közgyűlés napirendjét a Szövetség elnöksége állapítja meg a beérkezett javaslatok figyelembe vételével és terjeszti a közgyűlés elé elfogadásra.
(2) A Szövetség évi rendes közgyűlésének az alábbi napirendeket kötelezően tartalmaznia kell:
17. §
(1) A közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:
(2) Az 1) bekezdés f) pontjában említett tisztségek vonatkozásában a választás négy évre szól
(3) A közhasznúsági jelentés tartalmazza:
a) a számviteli beszámolót;
b) a költségvetési támogatás felhasználását;
c) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;
d) a cél szerinti juttatások kimutatását;
e)a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a településiönkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;
f) a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét ill.összegét;
g) a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.
4. Az éves beszámolót és a közhasznúsági jelentést az elnökség terjeszti
be. A beszámolók elfogadásáról a Szövetség közgyűlése egyszerű szótöbbséggel,
azaz a jelenlevő szavazásra jogosultak több mint felének "igen" szavazatával
dönt.
5. A közhasznú szervezet éves
közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére
másolatot készíthet.
6. Amennyiben a közgyűlés a Szövetség
(szakmai és gazdasági) tevékenységéről szóló éves beszámolót vagy a közhasznúsági
jelentést nem fogadja el, azt bizalmatlansági indítványnak kell tekinteni és
titkos bizalmatlansági szavazást kell elrendelni. Amennyiben a bizalmatlansági
indítványt a közgyűlés többségi szavazattal nem utasítja el, új elnököt és elnökséget
kell választani.
7. Amennyiben a Szövetség költségvetési javaslatát a közgyűlés nem fogadja el, új költségvetési tervet kell készíteni és azt 30 napon belül a közgyűlés tagjaiból választott ad hoc bizottság tagjai elé kell terjeszteni, mely bizottság a költségvetési terv elfogadása tárgyában közgyűlési jogkörrel bír
18.§
A
közgyűlés határozathozatala
(1)A közgyűlés a határozatait általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel,
azaz a jelenlevő szavazásra jogosultak több mint felének "igen" szavazatával
hozza.
(2) Az Alapszabály módosításához, valamint a 17. § 1.bek. c) pontja esetében a jelenlévő szavazásra jogosultak kétharmadának "igen" szavazata szükséges
(3) A közgyűlés titkos szavazással hoz határozatot a Szövetség elnökének, az elnökség tagjainak, a számvizsgáló bizottság elnökének, tagjainak v. a számvizsgáló biztos megválasztásakor.
(4)A közgyűlés titkos szavazással hoz határozatot, ha azt a szavazásra jogosultak egyharmada indítványozza.
(5) A közgyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a közgyűlés idejét, helyét, a napirendi pontokat, közgyűlésen elhangzott észrevételek és javaslatok lényegét, valamint a hozott határozatokat a szavazatok igen-nem arányának megjelölésével és a szavazók név szerinti felsorolásával. A jegyzőkönyvet a közgyűlés elnöke és a jegyzőkönyvvezető írja alá és két, a közgyűlés elején megválasztott személy hitelesíti. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a jelenléti ívet. A jegyzőkönyvet meg kell küldeni az érintett tagszervezeteknek továbbá ennek lényegét valamint a beszámoló és a közhasznúsági jelentés legfontosabb adatait a Szövetség székhelyén lévő hirdetőtáblán ill. a Szövetség Internetes honlapján kell nyilvánosságra hozni.
(6) A Szövetség közgyűlése nyilvános. A nyilvánosságot a közgyűlés többségi határozattal korlátozhatja vagy kizárhatja.
(7) Részvételre jogosultak:
(1) Megválasztottnak az a tisztségviselő tekinthető, aki a Szövetség Szervezeti és Működési Szabályzatában lefektetett jelölési és szavazási eljárásában rögzített feltételeknek megfelelt.
(2) A közgyűlés hatáskörébe tartozó tisztségviselőket – 17. paragrafus (1) bekezdés g) pont) a közgyűlés négy évre választja.
(3) A Közgyűlés tisztségviselő választási munkájának elősegítése és jogszerűsége érdekében Jelölő és Szavazatszámláló bizottságokat kell létrehozni. A bizottságok elnökből és két tagból állnak, melyekre az ügyvezető elnök tesz javaslatot.
(4) A Szövetség tagjai a választást napirendre tűző közgyűlés megkezdése előtt 21 nappal nyújthatják be a javaslataikat a tisztségekre a jelölőbizottsághoz, mely a javaslatokból összeállítja a jelöltek listáját, melyet a Közgyűlés előtt legalább 14 nappal megküld a tagok részére. Jelölt lehet az a személy, aki a jelöltek listáján szerepel, továbbá aki a közgyűlésen jelenlévő szavazásra jogosultak több mint felének "igen" szavazatával jelöltek listájára felkerül.
(5) A választás tisztségenként külön - külön történik úgy, hogy először a Szövetség elnökét, majd az elnökség tagjait, ezt követően pedig a Számvizsgáló Bizottság elnökét és tagjait kell megválasztani.
(6) Megválasztottnak az a tisztségviselő tekinthető, aki a jelenlévő szavazásra jogosultak több mint felének "igen" szavazatát megszerezte. Ha több jelölt esetén a közgyűlés a szükséges döntést nem hozta meg, újabb választási fordulót kell tartani, amelyben a két legtöbb szavazatot kapott jelölt között kell választani. Szavazategyenlőség esetén a választást meg kell ismételni.
A Szövetség rendkívüli közgyűlése
(1) Rendkívüli közgyűlést kell összehívni ha
21.§
Az elnökség működése
(1) A Szövetség két közgyűlés közötti időszakában a legfőbb döntést hozó fórum a Szövetség 3 tagú elnöksége . Illetékessége kiterjed a Szövetség működését érintő valamennyi kérdésre, kivéve azokat az ügyeket, amelyek az Alapszabály szerint a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartoznak,
(2) Az elnökség legalább negyedévenként tartja üléseit, melyeket az elnök hív össze. Az ülés helyéről, időpontjáról és napirendjéről - az előterjesztések megküldésével - legalább egy héttel korábban írásbeli meghívóval kell értesíteni az elnökség tagjait, a Számvizsgáló Bizottság elnökét továbbá a tanácskozási joggal részt venni jogosult egyéb személyeket.
(3) Rendkívüli ülést kell összehívni, ha azt az elnök, a főtitkár vagy az elnökségi tagok egyharmada az ok és cél megjelölésével indítványozza.
(4) Az elnökségi ülések nyilvánosak.
(5) Az elnökségi ülés akkor határozatképes, ha a tagok több mint fele (legalább 2 fő) jelen van. A határozatképtelen elnökségi ülést 15 napon belül meg kell ismételni. A megismételt elnökségi ülés az eredeti napirendi pontokban a jelenlevők számára való tekintet nélkül határozatképes.
(6) Az elnökség határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.
(7) Az ülésről jegyzőkönyvet kell vezetni, amely tartalmazza az ülés helyét, idejét, napirendjét, határozatait, a határozathozatal arányát(az igen-nem szavazók név szerinti felsorolásával) valamint a lényegesebb hozzászólásokat.
(8) Az elnökség határozatait elnöki határozatok formájában ajánlott körlevél valamint a Szövetség székhelyén működő hirdetőtábla és az Internetes honlap által hozza az érdekeltek tudomására.
22. §
Az elnökség feladata és hatásköre
(1) Az elnökség feladatai és hatásköre:
(2)Az elnökség a közgyűlés által elfogadott költségvetési tervet rendkívüli, a költségvetésben nem szereplő tételekkel módosíthatja. A beállított tételek felhasználásának körében – ha szükséges – dönt a költségvetési tételek évközi módosításáról., átcsoportosításáról. Az elnökség a közgyűlés által elfogadott költségvetés mindennemű módosítása esetén a soron következő közgyűlés előtt erkölcsi felelősséggel tartozik.
(3) Amennyiben a közgyűlés másképp nem dönt, az elnökség hatáskörébe tartozik a Szövetség részére ingatlanvagyon megszerzése, megterhelése, elidegenítése, hitel felvétele, jogról való lemondás, gazdasági, vállalkozási tevékenység elhatározása, valamint minden olyan határozat meghozatala, amelynek alapján a Szövetség számára jelentős vagyoni terhek vagy kötelezettségek keletkezhetnek.
(1) Az elnökség létszáma 3 fő.
(2) Az elnökségnek csak olyan magyar állampolgár, lehet tagja, aki nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától. Az elnökség tagjai tisztségüket társadalmi megbízatásként, látják el.
(3) Az elnökség tagjai:
(4) Az elnökségi tagok jogai és kötelezettségei:
(5) Az elnökség tagjai tisztségükben újraválaszthatók.
(6) Az elnökségi tagság megszűnik:
(7) Az elnökség tagjainak a 27 §-ban leírt összeférhetetlenségi szabályoknak is meg kell felelniük.
24. §
Az elnökség felügyeleti jogköre
(1) A közgyűlés a Szövetség működésének gazdálkodásának és vagyonkezelésének ellenőrzésére egy elnökből és két tagból álló Számvizsgáló Bizottságot választ. A Számvizsgáló Bizottság tagjai tisztségükben újraválaszthatók.
(2) A számvizsgáló bizottság tagja a szövetség vezető szervének ülésén tanácskozási joggal vehet részt.
(3) A Számvizsgáló Bizottság tevékenységét a Bizottság elnöke irányítja.
(4) A Számvizsgáló Bizottság éves ellenőrzési terv alapján dolgozik.
(5) A Számvizsgáló Bizottság működését és a tevékenységét irányító szabályzókat a Számvizsgáló Bizottság ügyrendje tartalmazza, melye a Bizottság maga állapít meg.
(6)A
Számvizsgáló Bizottság köteles az intézkedésre jogosult vezető szervet tájékoztatni
és annak összehívását kezdeményezni ha arról szerez tudomást hogy
a)a Szövetség működése során olyan jogszabálysértés vagy
a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek
megszüntetése vagy a következményeinek elhárítása illetve enyhítése az intézkedésre
jogosult vezető szerv döntését teszi szükségesséb)a vezető tisztségviselők felelősségét
megalapozó tény merült fel
(1) A Szövetség elnöksége egyes szakfeladatok ellátására további - állandó és ideiglenes - bizottságokat hozhat létre. A bizottságok elnökét és tagjait, az elnökség 4 éves időtartamra választja. A létrehozás módját a szervezeti és működési szabályzatban kell meghatározni. Ezen szakbizottságoknak szabályzó, előkészítő és végrehajtó funkciójuk van.
(2) A bizottságok feladatait és hatáskörét a Szövetség szervezeti és működési szabályzata, a bizottságok működésének részletes szabályait az elnökség által jóváhagyott saját működési szabályzatuk határozza meg.
(3) A szakbizottságok közül állandó bizottságok a következők.
Versenybizottság
Fegyelmi bizottság
Fogyatékos sport bizottság
Utánpótlás bizottság
Nemzetközi kapcsolatok bizottsága
Médiakapcsolatok bizottsága
X. A SZÖVETSÉG TISZTSÉGVISELŐI
A Szövetség tisztségviselői
27. §
A Szövetség elnöke
(1) Az elnök feladata és hatásköre:
(2) Az elnököt távolléte vagy akadályoztatása esetén az általa kijelölt személy helyettesíti.
(3) Az elnök képviseleti jogkörét a Szövetség más tisztviselőjére is átruházhatja.
(4) Az elnök tevékenységéről a Szövetség elnökségének számol be.
(1) A Szövetség hivatali szervezetének vezetője a Szövetség főtitkára. A főtitkárt az elnökség nevezi ki meghatározott időtartamra
(2) A főtitkár feladata és hatásköre:
(3) A főtitkár tevékenységéről meghatározott rendszerességgel a Szövetség elnökségének számol be.
(4) A főtitkárt távolléte vagy akadályoztatása esetén az elnökség által megbízott személy helyettesíti.
30. §
A szövetségi kapitány
(1) A szövetségi kapitány a válogatottak szakmai vezetője. A szövetségi kapitányt a Szövetség elnöke meghatározott időtartamra nevezi ki.
(2) A szövetségi kapitány feladatai.
(3) A szövetségi kapitány munkájáról az elnökségnek számol be.
XI. A SZÖVETSÉG GAZDÁLKODÁSA ÉS VAGYONA
31. §
(1) A Szövetség éves költségvetés alapján bevételeivel önállóan gazdálkodik. A Szövetség tartozásaiért saját vagyonával felel. A Szövetség tagjai a Szövetség tartozásaiért – a befizetett tagdíjon túlmenően- nem felelnek.
(2) A Szövetség vagyona elsősorban a tagok által fizetett tagdíjból, jogi és magánszemélyek felajánlásaiból, hozzájárulásból képződik, mely lehet:
(3) A Szövetség működéséhez szükséges bevételek az alábbiakból tevődnek össze:
(4) A szövetség közhasznú céljainak megvalósítása, gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében – azokat nem veszélyeztetve –gazdasági-vállalkozási tevékenységet is folytathat.
(5)A Szövetség tevékenységi célja szerinti gazdálkodását valamint gazdasági-vállalkozási tevékenységét és az abból származó eredmény megállapítását a nonprofit társadalmi szervezetek re vonatkozó hatályos jogszabályok alapján végzi. Gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapszabályban meghatározott tevékenységére fordítja. Az alapszabály szerinti tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait és a szakmai beszámolóval együtt a 18§/5/ bekezdésben foglaltak szerint nyilvánosságra hozza.
(6) A szövetség befektetési tevékenységet nem végez
(7) A szövetség tisztségviselői költségtérítésre jogosultak.
(8) A Szövetség gazdálkodásának részletes szabályait a Szövetség gazdálkodási szabályzata határozza meg.
32. §.
(1) A Szövetség az asztali jégkorong sportág helyi feladatainak ellátására hazai regionális területi, megyei, helyi szövetségeket hozhat létre, melyek nem önálló társadalmi szervezetek, ezért nem vehetők bírósági nyilvántartásba
(2)A regionális szövetségek feladatai:
(3) A helyi szövetségek működési rendjét - a Szövetség Alapszabályának figyelembevételével – a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.
33.§
(1) A Szövetség megszűnik:
(2) A Szövetség megszűnése esetén vagyonának felhasználásáról a Szövetség közgyűlése rendelkezik. Ennek hiányában vagyona – az esetleges tartozások kiegyenlítése után - állami tulajdonba kerül, és sportcélokra kell fordítani.
34.§
A Szövetség tagjai kötelezik magukat arra, hogy a sporttevékenységgel, illetve a Szövetséggel folytatott tevékenységgel összefüggésben egymás között keletkezett vitás ügyekben mindaddig nem fordulnak bírósághoz, vagy egyéb hatósághoz - a sajtót is beleértve -, amíg az ügyet a Szövetség elnöksége meg nem tárgyalta.
35.§
A szövetség alapszabályában, illetőleg egyéb szabályzatában foglalt rendelkezések hivatalos értelmezésére a Szövetség elnöksége jogosult. Az elnökség állásfoglalása a Szövetség valamennyi tagjára, illetőleg szervezetére nézve kötelező.
36.§
(1) A Szövetség jelen alapszabályában nem érintett szervezeti, működési kérdéseiben a Szövetség Szervezeti és Működési Szabályzata az irányadó.
(2)A sportfegyelmi eljárásra és büntetésekre vonatkozó szabályokat a Fegyelmi Szabályzat tartalmazza.
(3) a Szövetséggel munkaviszonyban –álló dolgozókkal kapcsolatban a munkaszerződés, a munka Törvénykönyve és más hatályos munkaügyi jogszabályok az irányadók.
Jelen – a Pest Megyei Bíróság utasítására módosított - alapszabályt a Magyar Asztali Jégkorong Szövetség rendkívüli közgyűlése 2001. Október 29-én fogadta el.
|
History |
Federation |
Results |
Players |
Games |
Photos |
|
|
|